Copywriting - o co se vlastně jedná?

28.03.2020

Možná už jste někdy zaslechli výraz " SEO copywriting", ale netušíte, co přesně znamená, co obnáší a čím se vyznačuje.

Jedná se v podstatě o reklamní texty, konkrétně texty, které mají zaujmout toho, kdo je čte a upoutat tak jeho pozornost u konkrétní nabízené služby. Správně cílený text pak dokáže hotové zázraky co do prodejnosti služby nebo produktu.

Slovo - i taková maličkost dokáže hotové zázraky. Pokud je text u nabízené služby nebo produktu špatně formulovaný, moc dlouhý nebo nejasný, potom klesá také prodejnost.

Copywriting je v posledních letech oblíbeným přivýdělkem z domova. Externí copywriter tak může z pohodlí svého domova nebo kavárny vytvářet jedinečné a nápadité texty, které mají za cíl zaujmout. SEO copywriting je v podstatě takový hodnotný obsah, který cílí na konkrétní skupiny lidí za účelem zvýšení prodejnosti produktu nebo služby.

Co je tedy úkolem externího copywritera? A co takový člověk musí mít v malíku?

Úkolem takového člověka je sestavení textu, který bude prodávat, ať už je to nějaký kosmetický produkt, zájezd od cestovní kanceláře nebo nějaká služba. Proto musí zaujmout na první dobrou, ideálně tedy už na začátku textu. Předně je samozřejmostí bezchybný text, tj. po gramatické i stylistické stránce. Věty by také neměly být příliš dlouhé, pak by se mohl čtenář v jejich obsahu ztrácet. Text by měl být výstižný a mělo by v něm být shrnuto vše podstatné. Důležitá je také poutavá a čtivá forma textu tak, aby došlo k maximálnímu zaujetí. Správný "kopík" by také měl neustále přicházet s novými nápady a inovacemi tak, aby jím tvořené texty byly originální a jedinečné, zkrátka aby měly šťávu. Důležité je také psát s ohledem na cílovou skupinu. Jinak bude text znít, pokud bude cílený na mladou generaci, jinak zase pokud bude určený pro seniory. Copywriter by měl také znát daný produkt nebo službu, o které píše tak, aby byl text opravdu uvěřitelný.

Zapomínat by se také nemělo na důkladnou SEO analýzu, která má za úkol vypíchnout nedostatky stránek a následně zvýšit jejich návštěvnost.

SEO - copywriting má svá jasne daná pravidla!

SEO copywriting není jen o obyčejném psaní. Ten, kdo se věnuje psaní reklamních textů, si musí dát na článcích a popisech produktů nebo služeb opravdu záležet, vhodně volit slova a fráze a také se vyvarovat určitých chyb.

A jakých chyb by se měl pisatel v SEO copywritingu vyvarovat? To se dozvíte v článku ZDE.


Spousta provozovatelů internetových projektů zejména e-shopů, SEO optimalizaci vůbec neřeší. Proč dělají obrovskou chybu a zbytečně přicházejí o peníze, to se dozvíte právě v tomto článku.
Netvrdíme, že SEO optimalizace je záležitostí na které musí projekt nutně stát. Ovšem v době, kdy v České republice existuje téměř 50 000 e-shopů, je SEO...

Úvodem je třeba říci, že by měl každý druh textu, který se na internetu nachází být SEO copywritingem. Pokud se text neřídí předem vybranými klíčovými slovy, přichází o velký SEO potenciál. Text může být sebezajímavějším, ale bez vhodně zvolených klíčových slov bude ukryt před světem a vyhledávače ho hůře najdou.

Kdo by netoužil po vyšším zisku a přílivu nových zákazníků nebo klientů. Máte cestovní kancelář, autoservis nebo třeba prodáváte kosmetické produkty? Pak přirozeně stojíte o velký příliv zákazníků, a hlavně také o to, abyste vydělávali a zvyšovali tak vaše zisky. Jak ovšem zajistit, aby se vám zákazníci vraceli a zároveň také, aby přicházeli noví?