
SEO copywriting - vše co o něm potřebujete vědět

Úvodem je třeba říci, že by měl každý druh textu, který se na internetu nachází být SEO copywritingem. Pokud se text neřídí předem vybranými klíčovými slovy, přichází o velký SEO potenciál. Text může být sebezajímavějším, ale bez vhodně zvolených klíčových slov bude ukryt před světem a vyhledávače ho hůře najdou.
Jak velkou roli hrají v SEO copywritingu klíčová slova?
SEO copywriting je primárně o klíčových slovech. Nicméně jsou zde i další faktory,díky kterým mohou stránku vyhledávače penalizovat, nebo přiřadit horší pozici po zaindexování. Zde je několik faktorů, které doporučujeme při psaní textů hlídat.
- Duplicitní obsah.
- Nedostatečné prolinkování.
- Nezajímavá forma obsahu.
- Neověřené a kontroverzní informace.
Copywriter - nerovná se SEO specialista!
Při výběru vhodného copywritera dbejte na to, aby znal základní SEO pravidla. Vždy je lepší se před spoluprací zeptat na pár otázek týkajících se zkušeností a dosavadního vzdělání v oblasti SEO.
Při zadávání práce copywriterovi, je vždy důležité předat konkrétní zadání:
- Téma, případě studii o kterou se článek bude opírat.
- Vhodně zvolená klíčová slova, ideálně z předem vypracované analýzy klíčových slov.
- Odkazy na další stránky webu, které se budou v textu objevovat.
Texty na míru čtenářům, nebo vyhledávačům?
U psaní textů na web je důležité myslet jak na čtenáře, tak na vyhledávače. Obecně platí, že pokud tvoříme popisky k produktům, můžeme více zapracovat na SEO. Pokud tvoříme texty pro blog, kam si budou lidé chodit pravidelně číst, musíme myslet více na uživatele a nepřehánět to zbytečně s klíčovými slovy.