SEO copywriting - vše co o něm potřebujete vědět

12.07.2020

Úvodem je třeba říci, že by měl každý druh textu, který se na internetu nachází být SEO copywritingem. Pokud se text neřídí předem vybranými klíčovými slovy, přichází o velký SEO potenciál. Text může být sebezajímavějším, ale bez vhodně zvolených klíčových slov bude ukryt před světem a vyhledávače ho hůře najdou.

Jak velkou roli hrají v SEO copywritingu klíčová slova?

SEO copywriting je primárně o klíčových slovech. Nicméně jsou zde i další faktory,díky kterým mohou stránku vyhledávače penalizovat, nebo přiřadit horší pozici po zaindexování. Zde je několik faktorů, které doporučujeme při psaní textů hlídat.

  1. Duplicitní obsah.
  2. Nedostatečné prolinkování.
  3. Nezajímavá forma obsahu.
  4. Neověřené a kontroverzní informace.

Copywriter - nerovná se SEO specialista!

Při výběru vhodného copywritera dbejte na to, aby znal základní SEO pravidla. Vždy je lepší se před spoluprací zeptat na pár otázek týkajících se zkušeností a dosavadního vzdělání v oblasti SEO.

Při zadávání práce copywriterovi, je vždy důležité předat konkrétní zadání:

  1. Téma, případě studii o kterou se článek bude opírat.
  2. Vhodně zvolená klíčová slova, ideálně z předem vypracované analýzy klíčových slov.
  3. Odkazy na další stránky webu, které se budou v textu objevovat.

Texty na míru čtenářům, nebo vyhledávačům?

U psaní textů na web je důležité myslet jak na čtenáře, tak na vyhledávače. Obecně platí, že pokud tvoříme popisky k produktům, můžeme více zapracovat na SEO. Pokud tvoříme texty pro blog, kam si budou lidé chodit pravidelně číst, musíme myslet více na uživatele a nepřehánět to zbytečně s klíčovými slovy.