SEO optimalizace dokáže ušetřit statisíce!

18.07.2020

Spousta provozovatelů internetových projektů zejména e-shopů, SEO optimalizaci vůbec neřeší. Proč dělají obrovskou chybu a zbytečně přicházejí o peníze, to se dozvíte právě v tomto článku.
Netvrdíme, že SEO optimalizace je záležitostí na které musí projekt nutně stát. Ovšem v době, kdy v České republice existuje téměř 50 000 e-shopů, je SEO jednou z největších konkurenčních výhod.

Náklady na SEO optimalizaci VS. náklady na PPC kampaně

PPC kampaně jsou rychlým a efektivním způsobem jak o sobě dát vědět světu. Bohužel se jejich cena neustále zvyšuje a čím více budou kampaně využívané napříč obory, tím bude finančně náročnější jejich správa.

SEO optimalizace pro vyhledávače sice nepřináší okamžité výsledky, ale co se týče dlouhodobé výtěžnosti, SEO určitě vede. PPC kampaně je nutné neustále škálovat, řešit jejich výkon a cenu. U přirozených výsledků vyhledávání lze získat spoustu klíčových slov, která mohou přinášet dlouhodobě konverze a to s minimálními náklady.

Navíc je v této době stále velice snadné získat kvalitní pozice ve vyhledávačích, jak jsme již zmínili na začátku článku, většina firem na SEO optimalizaci kašle. Proto je zde obrovský potenciál jejich místo v organickém vyhledávání zabrat a nechat je platit si drahé PPC kampaně.

PPC reklamy přímo souvisejí se SEO optimalizací!

Rozhodně nehaníme PPC kampaně, jsou jak jsme již zmínili rychlým a efektivním způsobem propagace. Kámen úrazu je v tom, že i při PPC kampaních SEO optimalizace pomáhá. Pokud se bude například Google rozhodovat mezi dvěma naprosto totožnými weby, lepší cenu za proklik a ,,kvalitnější'' publikum získá web s lepší SEO optimalizací. To proto, že vyhledávače včetně googlu se snaží uživatelům poskytnout nejkvalitnější výsledky z vyhledávání a to i v placených PPC reklamách.

Vyhledávače jako starostliví rodiče internetových brouzdačů

Závěrem to můžeme shrnout tak, že algoritmy internetových vyhledávačů kontrolují každý kout internetu a pokud se jim něco nelíbí, nechtějí to ukázat svým uživatelům. Co z toho pro nás plyne? Tvořme obsah, který se lidem líbí a líbí se zároveň algoritmům internetových vyhledávačů. Odmění nás za to kvalitní návštěvností a to jak organickou, tak placenou.